آهنگستان

دانلود آهنگ جدید ایرانی

آهنگستان

دانلود آهنگ جدید ایرانی

  • ۰
  • ۰

ه گزارش خبرنگار موسیقی فارس، سایت موسیقی «رادیو جوان» در سالهای گذشته و پس از فروکش کردن موسیقی لس آنجلس و خواننده‌های خارج از کشور، به همکاری با خواننده‌های داخلی روی آورده و در سالهای گذشته بدون توجه به حقوق مولف و صاحب اثر، تمامی قطعات آلبوم‌های خواننده‌‌‌های داخلی را روی اینترنت قرار می‌دهد و با کسب اعتبار از طریق انتشار آثار ستاره‌های داخلی، رقم‌های باورنکردنی و بسیار بالا را برای انتشار آثار خواننده‌های جوان دریافت می‌کند.

برخی شنیده‌ها حاکی از این است که برخی اعضای این سایت که در واقع به نوعی واسطه ارتباط گرفتن مدیران ایرانی این سایت در آمریکا با خواننده‌ها و هنرمندان داخلی هستند طی روزهای گذشته در ایران بازداشت شده‌اند و تحقیقات درباره نوع رابطه‌گرفتن مدیران رادیو جوان، همکاری‌های خارج از کشور با برخی چهر‌های داخلی برای برگزاری کنسرت‌های خارج از ایران و تخلفات گسترده مالی این سایت همچنان ادامه دارد.

بر اساس تعرفه مالی رسمی این سایت برای انتشار هر قطعه موسیقی جدید گاها عددی بالغ بر «ده میلیون تومان» برای یک هفته دریافت می‌کند و با توجه به قدرت تبلیغاتی گسترده که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ماهواره‌ای به دست آورده، خیلی زود توانایی فریب جوانان تازه کار و در آرزوی خواننده شدن را داراست.

دفتر موسیقی وزارت ارشاد با تصویب آئین نامه اخذ مجوز برای تک قطعات خواننده‌های پاپ عملا دست مدیران این سایت‌ و سایت‌های مشابه را بازتر کرده و با توجه به اینکه آنها هیچ الزامی برای اخذ مجوز آثار جهت انتشار ندارند، به سهولت می‌توان هر قطعه و اثری را روی خروجی خود در شبکه‌های اجتماعی قرار دهند و هزینه‌های گزاف بابت انتشار آن دریافت نمایند.

چندی پیش بسیاری از خواننده‌های پاپ به دلیل همکاری با این سایت ممنوع الکار شده بودند و در صفحات شخصی‌شان به وضوح اعلام کردند که از طریق مجاری بین المللی از این رسانه شکایت خواهند کرد ولی بی تفاوتی دفتر موسیقی وزارت ارشاد در پیگیری این موضوع باعث شد بار دیگر شاهد همکاری بسیاری از چهره‌های سرشناس با این سایت متخلف که آثار خواننده‌های مبتذل خارج از کشور ار نیز منتشر می کند، ادامه داشته باشد.

رادیو جوان را بهتر بشناسید

رادیو جوان سایتی‌ست که مدیرانش در آمریکا و کانادا سکونت دارند و مدیریت این سایت نیز از خارج از کشور صورت می‌گیرد. این سایت برای انتشار آثار خواننده های داخلی و خارجی، قوانین و تعرفه هایی دارد و بعضا برای انتشار هر تک قطعه برای 20 ساعت درج این قطعه در بخش اسلایدشو، مبلغی حدود 4 میلیون تومان دریافت می کند. انتشار آثار و تک قطعات خواننده ها در بخش های دیگر این سایت هم طبق تعرفه بین 500 هزار تومان تا دو میلیون (برای هر روز) قیمت دارد.

با یک حساب سرانگشتی و اینکه هر روز حدود 20 الی 40 قطعه از خواننده های سرشناس و ناشناس منتشر می شود، رقم حیرت آور درآمدهای این سایت مشخص می‌شود.

نکته دیگر حضور ادمین ها و واسطه های متعدد این سایت در ایران است که به عناوین مختلف سعی در جذب مشتری دارند و با توجه به پورسانت‌های بالا، برای لیدر شدن در این عرصه حاضرند هر فعالیتی انجام دهند.

انتشار آثار خواننده های خارجی و لس آنجلسی و برگزاری برخی جشن‌ها و پارتی‌ها از سوی مسئولین این سایت به تبلیغاتی که در آنها نام خواننده‌های ایرانی نیز مطرح و به نوعی سوءاستفاده می شود، باعث شد حساسیت و سوءتفاهم ها علیه آنها بیشتر شود و پس از تذکر چندباره مسئولین به خواننده‌ها در مورد خارج کردن آثارشان از این سایت، رویه ممنوع الکاری آنها آغاز شد تا این موضوع سرانجام خبرساز شود.

بنیامین بهادری نخستین خواننده ای بود که در صفحات شخصی اش مستقیما صاحبان و مدیران این سایت را تهدید به شکایت کرد و از آنها خواست که قطعاتش را از روی سایت شان حذف کنند. او سپس در تور کنسرت های آمریکای خود روی صحنه این موضوع را بار دیگر تکرار کرد و باعث شد موضوع بیشتر خبرساز سود. در ادامه و با اوج گرفتن این موج، بسیاری از خواننده های داخلی روی صفحات شخصی شان، به تندی به مدیران این سایت حمله کردند تا موج علیه این سایت بیشتر و بزرگتر شود. فرزاد فرزین، احسان خواجه امیری، عماد طالب زاده، علیرضا طلیسچی، علی عبدالمالکی و... از دیگر چهره هایی بودند که وارد بازی شدند و به شدت به مدیران این سایت تاختند و به آنها تذکر دادند که هرگز آهنگ های جدید و حتی آهنگ های قدیمی شان را منتشر نکنند !

 مدیران رادیو جوان (حامد هاشمی - پویان) در ابتدای این موج سکوت اختیار کردند و در ادامه در بیانیه اول شان شیطنت یک خبرنگار را تنها دلیل این شایعات دانستند. آنها با بی توجهی به واکنش خواننده های پاپ، سعی کردند اوضاع را در کنترل خود نشان دهند ولی نامه خواننده های پاپ به رئیس جمهور و اعلام موضع و انتقاد صریح آنها از این سایت در متن نامه بالاخره باعث شد مسئولین این سایت در یک عقب نشینی استراتژیک، با انتشار بیانیه ای اعلام کنند که برای حل مشکل ممنوع الکاری خواننده‌های پاپ آثار آنها را از روی سایت شان حذف می کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده: «در پی گسترش این شایعه های بی اساس، ولی هدفمند از سوی تعدادی از رسانه های داخل ایران، طی روزهای گذشته شماری از خوانندگان داخل ایران از «رادیو جوان» درخواست کردند که آثارشان در وب سایت ما از دسترس خارج شود تا آنها بتوانند بدون از دست دادن مجوز کاری خود به فعالیت های هنری شان بدون از دست دادن مجوز کاری خود به فعالیت های هنری شان بدون دردسری ادامه دهند. ما با درک شرایط پیش آمده برای آنان در داخل کشور و نیز برای حمایت دوباره از این خوانندگان این درخواست ها را پذیرفتیم و دسترسی به آثار آنان را از وبسایت «رادیو جوان» غیرفعال کردیم.»

ولی این روند چند هفته بیشتر دوام نیاورد و بار دیگر شاهد انتشار آثار و قطعات خواننده‌های داخلی روی این وبسایت بوده و هستیم. دستگیری چند عضو این سایت در ایران خبری ست که میتوان از آن به جدیت دستگاه قضایی در مقابله با این قبیل تخلفات یاد کرد و می‌توان امیدوار بود پرونده این سایت در ایران که آسیب جدی به موسیقی ایران و همینطور سایت‌های قانونی عرضه آثار موسیقایی زده است، بسته شود.

منبع



  • ۹۷/۰۷/۰۹
  • اسرا خوبیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی