آهنگستان

دانلود آهنگ جدید ایرانی

آهنگستان

دانلود آهنگ جدید ایرانی

  • ۰
  • ۰

ارزشیابی کیفی توصیفی

همانگونه که اطلاع داریم بحث ارزشیابی جزیی لاینفک از نظام آموزشی محسوب می شود که از آن طریق می توان ، میزان رشد دانش آموزان و همچنین معلمان را در نظام آموزشی بررسی نمود.در واقع این نوع امتحان یکی از بهترین و کاربردی ترین ارزشیابی هایی است که بدور از هر گونه استرس و اضطراب در آموزش و پرورش کشور ما رخ می دهد.

بررسی تغییر نظام ارزشیابی کنونی به ارزشیابی کیفی توصیفی

بسیاری از آسیب ها و کم و کاست هایی که در نظام آموزشی کنونی وجود دارد باعث می گردد کهمسئولین توجه بیشتری به تغییر رویکردشان در رابطه با انواع ارزشیابی که هم اکنون در آموزش و پرورش در کشور برگزار می گردد داشته باشند.. تعدادی از این آسیب ها و کم و کاست ها که مخصوصا در دوره ابتدایی به چشم می خورد عبارتند از:

عدم توجه به مفاهیم علمی و حفظ طوطی وار، افزایش سطح اضطراب در دانش آموزان ،مردود شدن در امتحانات و تکرار پایه ،عدم توجه کافی به سطح سلامت روان ،عدم توجه کافی به خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان ،امتحان محوری و عدم توجه به تلاش دانش آموزان،استفاده از ارزشیابی به صورت کمی و عدم توجه به مبحث کیفی ارزشیابی ،که در واقع باید گفت برای برطرف شدن این مشکلات می بایست معلمان عزیز توجه داشته باشند که در صورتی که ارزشیابی کیفی و توصیفی را جایگزین ارزشیابی های دیگر نمایند به مطلوبشان خواهند رسید.

ارزشیابی کیفی توصیفی چیست؟

ارزشیابی کیفی و توصیفی یا همان ارزشیابی کیفی توصیفی نوعی از ارزشیابی می باشد که در راستای ارزشیابی های تحصیلی و تربیتی است و به جمع آوری اطلاعات کامل و همه جانبه و مستند سازی از همه ابعاد آموزشی و تربیتی دانش آموزان در راستای سنجش آنها به کمک ابزارهای دقیق می نماید. در این نوع ارزشیابی از ابزار های دقیق همچون آزمون ها ، پوشه کار و مشاهدات به صورت کامل استفاده می گردد.و به کمک این ابزار ها و این نوع ارزشیابی بازخورد های لازم و کافی نیز به صورت کامل اندازه گیری می شود.

منبع : https://moallemblog.com/%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B5%DB%8C%D9%81%DB%8C/

  • ۹۷/۱۱/۱۶
  • اسرا خوبیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی